o projektu
Obrázek produktu Alza.cz

Recenze Alza.cz

  • Vyzvednutí na pobočce
  • Doručení přes Zásilkovnu
  • Platba na dobírku
  • Mobilní aplikace
  • Komfortní nákup přes telefon
  • Nákup bez registrace
  • Uživatelské recenze
  • Vynikající dostupnost informací
  • Srovnávač produktů
  • Zákaznická linka
  • Elektronika
  • Kosmetika
  • Drogerie
  • Pro děti
  • Chovatelské potřeby
  • Bydlení
  • Sport
  • Hobby
  • Auto-moto
Obrázek produktu Alza.cz
88%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
2. místo z 138
Hodnocení
2. místo z 138
Detail hodnocení
  • 93 %
    Důvěryhodnost a dostupnost informací Zahrnuje parametry, které vypovídají o důvěryhodnosti webu a dostupnosti informací, jako je například protokol HTTPS nebo dostupnost obchodních podmínek, zásad ochrany osobních údajů a dalších informací na webu.
  • 100 %
    Nákup přes mobil Hodnotí přizpůsobení webu mobilnímu zobrazení, tedy zda mají webové stránky odpovídající nastavení při prohlížení na mobilu a jestli v tomto rozhraní fungují důležité nástroje, jako je filtrace nebo řazení.
  • 85 %
    Komfort výběru a nákupu Dává dohromady možnosti řazení, možnosti filtrace, přítomnost uživatelských recenzí, varianty platby a další parametry, které ovlivňují komfort výběru a nákupu zboží.
  • 80 %
    Doručení a vrácení zboží Dává dohromady parametry, které vypovídají o dopravě a vrácení zboží, jako jsou možnosti dopravy, délku lhůty na odstoupení od smlouvy a možnost bezplatného vrácení.
parametry
Obsah
  1. Důvěryhodnost a dostupnost informací
  2. Další obsah a zákaznická podpora
  3. Komfort výběru
  4. Nákup, doručení a vrácení zboží
  5. Podobné produkty
Klady
  • Nákup můžete převzít na pobočce
  • Obchod má mnoho zákaznických recenzí
  • Dobrá funkčnost stránek i v mobilním zobrazení
  • Důležité informace jsou na webu snadno dostupné
  • Lze porovnávat produkty
  • Nakoupíte i bez registrace
  • Lze nakupovat přes mobilní aplikaci
  • Nepostrádá protokol HTTPS
  • K dispozici je telefon na zákaznickou podporu
  • Možnost vyzvednutí zboží v Zásilkovně
  • Produktům nechybí recenze zákazníků
  • Možnost placení na dobírku
  • Obchod uvádí předpokládaný termín dodání
  • Na stránkách jsou doplňkové informativní články
  • Má průvodce nákupem
  • Na stránkách jsou články o výběru produktů
  • E-shop má stránku s nejčastěji kladenými dotazy
  • Produkty mají hodnocení od zákazníků
  • Prostor pro diskuzi u produktů
Zápory
  • Nemá certifikát Ověřeno zákazníky
  • Webové stránky nemají okénko chatu
  • Pouze základní lhůta na vrácení zboží

Důvěryhodnost a dostupnost informací

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
HTTPS Protokol HTTPS by dnes neměl žádnému e-shopu chybět. Zabezpečuje přenos dat, tedy například i vašich osobních nebo platebních údajů. Ano 100% má https Ano
Ověřeno zákazníky Heureka Certifikát Ověřeno zákazníky získávají e-shopy, které mají dostatek aktuálních kladných recenzí. Hodnocení těchto e-shopů je ověřené, to znamená, že recenze pocházejí od reálných zákazníků. Ne 31% má ověřeno zákazníky heureka Ne
Počet recenzí na Heurece Vysoký počet recenzí, například v řádu tisíců, dodává e-shopu na důvěryhodnosti. Žádné nebo jen několik recenzí je třeba brát s větší rezervou. 147419 Vyšší než 99% porovnaných (10464 průměr)
Obchodní podmínky na webu Každý internetový obchod by měl mít na webo volně dostupné obchodní podmínky. Pokud nejsou na webových stránkách dohledatelné, snižuje to důvěryhodnost e-shopu. Ano 99% má obchodní podmínky na webu Ano
Informace o platbě na webu Při nákupu dříve či později zjistíte, jakými metodami můžete za zboží zaplatit. Pro ušetření času je ale lepší vědět tuto informaci už dopředu, kdy se rovnou můžete rozhodnout, jestli vám dané možnosti placení vyhovují. Ano 98% má informace o platbě na webu Ano
Informace o platbě na speciální stránce Nejdůležitější informace by měly být uvedené v obchodních podmínkách e-shopu. Ty ale nejsou vždy dvakrát přehledné a srozumitelné, často se tak můžete setkat i s vysvětlením daných informací mimo obchodní podmínky, třeba v nějakém průvodci nákupem. Ano 79% má informace o platbě na speciální stránce Ano
Informace o dopravě na webu Při rozhodování mezi několika e-shopy bývá nabídka a cena dopravy často stěžejní. Proto by měly být tyto informace dostupné na webu ještě před samotným nákupem, ne vždy tomu tak ale je. Ano 99% má informace o dopravě na webu Ano
Informace o dopravě na speciální stránce Hodnotíme, zda jsou informace o dopravě dohledatelné mimo obchodní podmínky. V některých e-shopech bývají informace o nákupu na zvláštních stránkách v trochu stravitelnější formě. Ano 89% má informace o dopravě na speciální stránce Ano
Informace o reklamaci na webu Na stránkách e-shopu by neměly chybět informace o reklamaci. Ano 99% má informace o reklamaci na webu Ano
Informace o reklamaci na speciální stránce Reklamační řád by měl být snadno dohledatelný na stránkách e-shopu, abyste při reklamaci hned věděli, jak postupovat. Ano 76% má informace o reklamaci na speciální stránce Ano
Informace o vrácení na webu Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží by mělo být co nejjednodušší a nejrychlejší. Proto je potřeba, aby na stránkách obchodu nechyběly informace, jak postupovat při odstoupení od smlouvy. Ano 99% má informace o vrácení na webu Ano
Informace o vrácení na speciální stránce E-shopy často mívají speciální stránku určenou informacím o odstoupení od smlouvy, mnohdy i v kombinaci s reklamačním řádem. Ano 57% má informace o vrácení na speciální stránce Ano
Zásady ochrany osobních údajů na webu Zásady ochrany osobních údajů mohou být součástí obchodních podmínek, nebo uvedené zvlášť na speciální stránce. Ano 98% má zásady ochrany osobních údajů na webu Ano
Zásady ochrany osobních údajů na speciální stránce K usnadnění nákupu mívají e-shopy sekci průvodce nákupem, která popisuje, jak postupovat. Ano 83% má zásady ochrany osobních údajů na speciální stránce Ano

S protokolem HTTPS se už dnes setkáte prakticky u každého e-shopu, zabezpečuje totiž přenos dat. Nepostrádá jej ani obchod Alza.cz.

E-shop nemá certifikát Ověřeno zákazníky. Recenze obchodu tak nemusí být od reálných zákazníků.

Na internetových stránkách obchodu jsou k dohledání všechny důležité informace o nákupu. Můžete se tak dopředu podívat na obchodní podmínky, informace o platbě, dopravě nebo třeba postup reklamace.

Silnou stránkou tohoto e-shopu je dostupnost informací. Nejen, že nechybí žádné důležité info, ale vše máte v dosahu jednoho až dvou kliknutí myší, informace o nákupu, odstoupení od smlouvy, reklamaci či ochraně osobních údajů tak dohledáte velmi rychle.

Informace o platbě a dopravě jsou uvedené na zvláštní stránce. Díky tomu není třeba je dlouze dohledávat v obchodních podmínkách.

Podmínky reklamace a odstoupení od smlouvy jsou na stránkách tohoto e-shopu zvlášť, mimo obchodní podmínky. To může být výhoda, obchodní podmínky jsou totiž často poměrně nepřehledné.

Pokud se chcete seznámit se zásadami ochrany osobních údajů, nemusíte je dlouze hledat v obchodních podmínkách. V tomto e-shopu jsou totiž uvedené zvlášť na speciální stránce, takže vás k nim snadno dovede i internetový vyhledávač.

Další obsah a zákaznická podpora

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
Průvodce nákupem K usnadnění nákupu mívají e-shopy sekci průvodce nákupem, která popisuje, jak postupovat. Ano 50% má průvodce nákupem Ano
Průvodce výběrem Průvodce výběrem se věnuje specifikům výběru produktů, často bývá u specializovaných obchodů. Ano 18% má průvodce výběrem Ano
FAQ Stránka s nejčastěji kladenými dotazy vám může ušetřit čas strávený komunikací se zákaznickou podporou. Najdete na ní totiž řešení nejčastějších problémů, se kterými se zákazníci při nákupu potýkají. Ano 50% má faq Ano
Poradna Poradna v internetových obchodech bývá často věnovaná i jiným tématům, než je samotný nákup. Například v internetových lékárnách bývá poradna zaměřená na zdravotní problémy apod. Ne 81% má poradna Ne
Blog/magazín Blog nebo magazín patří mezi doplňkové zdroje informací na webu. Většinou obsahuje spíše zábavné nebo poučné články, recenze a informace o novinkách na trhu. Ano 59% má blog/magazín Ano
Chat Při prohlížení některých e-shopů na vás vyskočí okénko chatu, jehož pomocí můžete snadno a rychle komunikovat se zákaznickou podporou. Ne 60% má chat Ne
Zákaznická linka Zejména u větších e-shopů bývá na webových stránkách telefonní linka na zákaznickou podporu, která se hodí zejména pro rychlé dotazy nebo řešení problémů. Ano 95% má zákaznická linka Ano

Pokud si nevíte rady, jaké zboží zvolit, nebo jak postupovat při nákupu, můžete se podívat do průvodce výběrem a průvodce nákupem, které najdete na webových stránkách obchodu.

Kromě nakupování můžete na e-shopu narazit také na zajímavé informace, například v sekci blog/magazín. Součástí webu je i stránka s FAQ, která ale většinou obsahuje hlavně informace o nákupu. Jiné obchody mívají navíc také třeba poradnu.

Pro případy, že narazíte při nákupu nebo po něm na nějaké potíže, je ideální mít rychlý kontakt na zákaznickou podporu. V tomto e-shopu je ve formě zákaznické linky, v jiných e-shopech bývá někdy k dispozici také chat.

Komfort výběru

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
Mobilní aplikace Mobilní aplikace internetových obchodů nebývají příliš časté a jejich stažení se vyplatí hlavně stálým zákazníkům, pro jednorázový nákup bývají vcelku zbytečné. Ano 13% má mobilní aplikace Ano
Přizpůsobení mobilnímu zobrazení Moderní webové stránky už by měly být vhodně přizpůsobené prohlížení na mobilním telefonu. Bohužel to není pro všechny e-shopy pravidlem a nakupování přes telefon tak v některých případech může být velmi nepohodlné, až nemožné. Ano 94% má přizpůsobení mobilnímu zobrazení Ano
Funkce filtrace na telefonu Také na mobilním telefonu by mělo fungovat filtrování produktů, které vám usnadní výběr. Ano 86% má funkce filtrace na telefonu Ano
Funkce řazení na telefonu I při vybírání zboží na telefonu by měla fungovat funkce řazení, například podle ceny. Ano 92% má funkce řazení na telefonu Ano
Filtrace Filtrace je užitečný nástroj, kde si pomocí zvolených parametrů můžete rychle vytřídit produkty, které vyhovují vašim požadavkům. Aby byla filtrace efektivní, měla by zahrnovat dostatek parametrů, v takovém případě ji hodnotíme jako pokročilou. Základní filtrace umožňuje například selekci pouze podle značky nebo jen několika dalších kritérií. Pokročilá 58% má filtrace Pokročilá
Řazení podle ceny Řazení podle ceny bývá u e-shopů nejčastější, slouží k lepší orientaci v nabídce produktů. Ano 94% má řazení podle ceny Ano
Řazení podle oblíbenosti Řazení podle oblíbenosti většinou vychází z uživatelských hodnocení nebo prodávanosti produktu. Ano 63% má řazení podle oblíbenosti Ano
Řazení podle data Řazení podle data umožňuje vyhledat na e-shopu novinky v nabídce. Ne 62% má řazení podle data Ne
Řazení podle slevy Řazení podle výše slevy pomáhá vyhledat nejvýhodnější nabídku. Ne 76% má řazení podle slevy Ne
Řazení podle názvu Řazení podle názvu pomáhá například při hledání konkrétního produktu. Ne 55% má řazení podle názvu Ne
Fotografie Ano 100% má fotografie Ano
Možnost srovnání produktů Užitečná funkce, díky které si můžete porovnat parametry dvou a více produktů. Ano 21% má možnost srovnání produktů Ano
Hodnocení zákazníků Vždy je výhodou, když je u produktů alespoň číselné nebo bodové hodnocení. Ano 52% má hodnocení zákazníků Ano
Recenze zákazníků Recenze zákazníků zprostředkovávají uživatelskou zkušenost a často bývají při výběru produktů rozhodující. Ano 42% má recenze zákazníků Ano
Diskuze u produktu Diskuze u produktů slouží ke sdílení dotazů, recenzí a zkušeností. Ano 18% má diskuze u produktu Ano
Informace o dostupnosti/ předpokládané době dodání Ideální je, když je u produktu rovnou uvedené předpokládané datum dodání. Pokud jej e-shopy neuvádějí, měly by mít alespoň informací, zda zboží je či není skladem. Předpokládané datum dodání 47% má informace o dostupnosti/ předpokládané době dodání Předpokládané datum dodání

Řada zákazníků už dnes k nakupování běžně používá smartphone. Proto je důležité, aby byly webové stránky e-shopu vhodně přizpůsobené mobilnímu zobrazení. Obchod Alza.cz má kromě správně nastavených webových stránek také mobilní aplikaci, kterou pravděpodobně ocení hlavně stálí zákazníci.

Aby byly webové stránky e-shopu dostatečně funkční, neměly by ani v mobilním zobrazení postrádat některé užitečné nástroje, jako je filtrace a řazení. Na stránkách tohoto e-shopu obojí v mobilním zobrazení funguje.

K orientaci mezi produkty můžete využít filtraci, která je v tomto případě dostatečně pokročilá. To znamená, že hledáním optimálního produktu nestrávíte tolik času, můžete totiž filtrovat podle dostatečného množství parametrů.

Při výběru zboží je vždy výhodou, když si můžete produkty seřadit. Zákazníky většinou zajímá především cena a oblíbenost produktů (tedy např. jaké mají uživatelské hodnocení). V tomto e-shopu so zboží můžete seřadit jak podle ceny, tak i podle oblíbenosti.

Mezi méně časté, ale mnohdy užitečné možnosti řazení produktů, patří řazení podle data, názvu a výše slevy. Z těchto tří variant e-shop Alza.cz nenabízí ani jednu.

Srovnávač produktů, který najdete na stránkách e-shopu, je jednoduchý nástroj, který vám seřadí parametry vybraných produktů vedle sebe do tabulky a vy tak rychle a snadno zjistíte, jak si v porovnání mezi sebou stojí.

U produktů se dočkáte hodnocení od zákazníků i slovních recenzí. Zprostředkování uživatelské zkušenosti je při nakupování na internetu, kdy si nemůžete zboží sami osahat, velkým přínosem.

Zákazníci mají u produktů prostor k diskuzi. To znamená, že se u konkrétního zboží můžete zeptat na otázky nebo se podělit o zkušenosti, které pomohou dalším uživatelům, tato možnost přitom nebývá u e-shopů samozřejmostí.

Doba doručování může být rozhodujícím faktorem, pokud váháte, zda v daném e-shopu nakoupit. Tento obchod uvádí rovnou předpokládané datum dodání a máte tak poměrně přesnou představu o tom, jak dlouho byste na svůj nákup museli čekat.

Nákup, doručení a vrácení zboží

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
Nutnost registrace Zejména při jednorázovém nákupu může být nutnost registrace poněkud obtěžující. Výhodou proto je, když e-shopy umožňují i nákup bez registrace. Ne 90% má nutnost registrace Ne
Souhlas s použitím e-mailu Nákupem často automaticky vyjadřujete souhlas se zasíláním marketingových zpráv. Některé e-shopy vám ale dávají na výběr, zda s použitím vašeho e-mailu k reklamním účelům souhlasíte. Neuvedeno
Platba kartou Platba kartou je jednou z nejpopulárnějších možností platby na internetu. Ano 94% má platba kartou Ano
Platba převodem Platba převodem může být oproti jiným metodám pomalejší. Ano 88% má platba převodem Ano
Platba na dobírku Platbu na dobírku je vhodné zvolit zejména při prvním nákupu v daném e-shopu. Pokud obchod platbu na dobírku neumožňuje, může to být trochu podezřelé. Ano 86% má platba na dobírku Ano
Vyzvednutí na pobočce Některé e-shopy umožňují vyzvednutí v kamenné pobočce obchodu. To může být zdarma nebo za poplatek, většinou spíše symbolický. Zdarma 52% má vyzvednutí na pobočce Zdarma
Počet poboček Uvádí orientační počet kamenných poboček daného e-shopu. 140+ 140+ nabízí 0 různých modelů
Česká pošta Česká pošta bývá jedním z nejběžnějších doručovatelů, i když řada e-shopů už využívá soukromé doručovací služby. Ideální je, pokud má zákazník na výběr mezi několika různými doručovateli. Ano 63% má česká pošta Ano
Dopravní společnost Většina internetových obchodů spolupracuje alespoň s jednou, ale i s několika dopravními společnostmi. Ano 92% má dopravní společnost Ano
Zásilkovna Zásilkovna umožňuje zaslání balíčku na výdejnu, kde si jej můžete vyzvednout, až se vám to bude hodit. Ano 43% má zásilkovna Ano
Uloženka Uloženka a další výdejny suplují kamenné pobočky e-shopů, objednané zboží si sami vyzvednete ve volném čase. Ne 91% má uloženka Ne
Lhůta na vrácení Po převzetí zboží máte zákonem garantovanou 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží. Některé e-shopy tuto lhůtu ještě prodlužují, mnohdy i několikanásobně. 14 Dní Nižší než 100% porovnaných (24 Dní průměr)
Možnost bezplatného vrácení Vracení zboží zpět prodejci probíhá na náklady kupujícího. Některé obchody ale umožňují toto vrácení zdarma, ať už na pobočce, nebo díky speciálnímu štítku, se kterým můžete balík odeslat poštou nebo dopravcem na náklady prodejce. Ano 31% má možnost bezplatného vrácení Ano

E-shop Alza.cz nepožaduje k nákupu registraci, to ocení zejména zákazníci, kteří v obchodě nakupují poprvé nebo výjimečně. Pravidelným zákazníkům se naopak registrace může vyplatit.

Při placení se v e-shopu můžete spolehnout na všechny tři standardní metody, tedy platbu kartou, převodem i na dobírku. U větších e-shopů to bývá běžné, menší obchody se někdy vyhýbají platbě na dobírku, nebo třeba neumožňují platbu kartou.

Část zákazníků dává přednost osobnímu vyzvednutí zboží před čekáním na doručení balíku. Na tyto zákazníky e-shop pamatuje a kromě vyzvednutí v kamenné prodejně obchodu doručuje také na výdejny Zásilkovny. Na rozdíl od některých jiných obchodů nedoručuje na výdejny Uloženky.

Tento e-shop zasílá zboží jak Českou poštou, tak prostřednictvím dopravní společnosti. Díky tomu si můžete vybrat mezi dopravci podle svých preferencí, což ne každý obchod umožňuje.

Ze zákona máte po převzetí zboží čtrnáct dní na rozhodnutí, zda vám daný produkt vyhovuje, nebo jej chcete vrátit. Některé e-shopy tuto lhůtu pro potěšení zákazníků výrazně natahují, tento obchod se ale drží stanovených dvou týdnů.

88%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
Alza.cz 2. místo z 138
Zobrazit nabídky

Další podobné produkty

Obrázek produktu Mall.cz
Mall.cz
89%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
1. místo z 138 Přečíst recenzi
  • Vyzvednutí na pobočce
  • Ověřeno zákazníky
  • Platba na dobírku
  • Mobilní aplikace
  • Komfortní nákup přes telefon
  • Nákup bez registrace
  • Uživatelské recenze
  • Vynikající dostupnost informací
  • Srovnávač produktů
  • Zákaznická linka
  • Elektronika
  • Kosmetika
  • Drogerie
  • Móda
  • Potraviny
  • Výživové doplňky
  • Pro děti
  • Chovatelské potřeby
  • Bydlení
  • Sport
  • Dárky
  • Hobby
  • Auto-moto
Zobrazit nabídky
Obrázek produktu Czc.cz
Czc.cz
88%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
3. místo z 138 Přečíst recenzi
  • Vyzvednutí na pobočce
  • Doručení přes Uloženku
  • Ověřeno zákazníky
  • Platba na dobírku
  • Mobilní aplikace
  • Komfortní nákup přes telefon
  • Nákup bez registrace
  • Uživatelské recenze
  • Vynikající dostupnost informací
  • Srovnávač produktů
  • Zákaznická linka
  • Elektronika
Zobrazit nabídky
Obrázek produktu eObuv.cz
eObuv.cz
87%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
4. místo z 138 Přečíst recenzi
  • Doručení přes Zásilkovnu
  • Ověřeno zákazníky
  • Platba na dobírku
  • Mobilní aplikace
  • Komfortní nákup přes telefon
  • Nákup bez registrace
  • Prodloužená lhůta na vrácení
  • Uživatelské recenze
  • Vynikající dostupnost informací
  • Srovnávač produktů
  • Zákaznická linka
  • Chat
  • Móda
Zobrazit nabídky