o projektu
Obrázek produktu AndYou.cz

Recenze AndYou.cz

  • Doručení přes Zásilkovnu
  • Ověřeno zákazníky
  • Platba na dobírku
  • Komfortní nákup přes telefon
  • Nákup bez registrace
  • Móda
  • +0 +2
Obrázek produktu AndYou.cz
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
122. místo z 138
Hodnocení
122. místo z 138
Detail hodnocení
  • 49 %
    Komfort výběru a nákupu
    Dává dohromady možnosti řazení, možnosti filtrace, přítomnost uživatelských recenzí, varianty platby a další parametry, které ovlivňují komfort výběru a nákupu zboží.
  • 36 %
    Doručení a vrácení zboží
    Dává dohromady parametry, které vypovídají o dopravě a vrácení zboží, jako jsou možnosti dopravy, délku lhůty na odstoupení od smlouvy a možnost bezplatného vrácení.
  • 79 %
    Důvěryhodnost a dostupnost informací
    Zahrnuje parametry, které vypovídají o důvěryhodnosti webu a dostupnosti informací, jako je například protokol HTTPS nebo dostupnost obchodních podmínek, zásad ochrany osobních údajů a dalších informací na webu.
  • 95 %
    Nákup přes mobil
    Hodnotí přizpůsobení webu mobilnímu zobrazení, tedy zda mají webové stránky odpovídající nastavení při prohlížení na mobilu a jestli v tomto rozhraní fungují důležité nástroje, jako je filtrace nebo řazení.
parametry
Obsah
  1. Důvěryhodnost a dostupnost informací
  2. Další obsah a zákaznická podpora
  3. Komfort výběru
  4. Nákup, doručení a vrácení zboží
  5. Podobné recenze
Klady
  • Zapojen do programu Ověřeno zákazníky
  • Stránky dobře fungují i na telefonu
  • Není nutná registrace
  • Obchod se ptá na souhlas s použitím e-mailu
  • Nechybí protokol HTTPS
  • Umožňuje doručení na výdejnu Zásilkovny
  • Můžete platit na dobírku
  • E-shop udává předpokládané datum dodání
  • Na webu je stránka FAQ
  • Zboží lze seřadit podle názvu
Zápory
  • Chybí uživatelská zkušenost
  • Nemá telefonní linku pro zákazníky
  • Nepřijímá platby převodem
  • Nemá kamenné prodejny
  • Obchod nedoručuje dopravní společností
  • Neumožňuje srovnání produktů
  • Stránky obchodu nemají chatovací okénko
  • Nenabízí prodlouženou lhůtu na odstoupení od smlouvy
  • Vracené zboží se zasílá na náklady zákazníka

Důvěryhodnost a dostupnost informací

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
HTTPS
Protokol HTTPS by dnes neměl žádnému e-shopu chybět. Zabezpečuje přenos dat, tedy například i vašich osobních nebo platebních údajů.
Ano Shodné s 100 % porovnaných
Ověřeno zákazníky Heureka
Certifikát Ověřeno zákazníky získávají e-shopy, které mají dostatek aktuálních kladných recenzí. Hodnocení těchto e-shopů je ověřené, to znamená, že recenze pocházejí od reálných zákazníků.
Ano Shodné s 68 % porovnaných
Počet recenzí na Heurece
Vysoký počet recenzí, například v řádu tisíců, dodává e-shopu na důvěryhodnosti. Žádné nebo jen několik recenzí je třeba brát s větší rezervou.
310 Nižší než 23 % porovnaných (10 464 průměr)
Hodnocení na Heurece
E-shopy zapojené do programu Ověřeno zákazníky mohou dostat až 5 hvězdiček, u velmi dobře hodnocených e-shopů bývá skóre většinou 4,6-4,9.
4,8 Vyšší než 67 % porovnaných (5 průměr)
Obchodní podmínky na webu
Každý internetový obchod by měl mít na webo volně dostupné obchodní podmínky. Pokud nejsou na webových stránkách dohledatelné, snižuje to důvěryhodnost e-shopu.
Ano Shodné s 99 % porovnaných
Informace o platbě na webu
Při nákupu dříve či později zjistíte, jakými metodami můžete za zboží zaplatit. Pro ušetření času je ale lepší vědět tuto informaci už dopředu, kdy se rovnou můžete rozhodnout, jestli vám dané možnosti placení vyhovují.
Ano Shodné s 98 % porovnaných
Informace o platbě na speciální stránce
Nejdůležitější informace by měly být uvedené v obchodních podmínkách e-shopu. Ty ale nejsou vždy dvakrát přehledné a srozumitelné, často se tak můžete setkat i s vysvětlením daných informací mimo obchodní podmínky, třeba v nějakém průvodci nákupem.
Ne Shodné s 18 % porovnaných
Informace o dopravě na webu
Při rozhodování mezi několika e-shopy bývá nabídka a cena dopravy často stěžejní. Proto by měly být tyto informace dostupné na webu ještě před samotným nákupem, ne vždy tomu tak ale je.
Ano Shodné s 99 % porovnaných
Informace o dopravě na speciální stránce
Hodnotíme, zda jsou informace o dopravě dohledatelné mimo obchodní podmínky. V některých e-shopech bývají informace o nákupu na zvláštních stránkách v trochu stravitelnější formě.
Ano Shodné s 89 % porovnaných
Informace o reklamaci na webu
Na stránkách e-shopu by neměly chybět informace o reklamaci.
Ano Shodné s 99 % porovnaných
Informace o reklamaci na speciální stránce
Reklamační řád by měl být snadno dohledatelný na stránkách e-shopu, abyste při reklamaci hned věděli, jak postupovat.
Ne Shodné s 22 % porovnaných
Informace o vrácení na webu
Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží by mělo být co nejjednodušší a nejrychlejší. Proto je potřeba, aby na stránkách obchodu nechyběly informace, jak postupovat při odstoupení od smlouvy.
Ano Shodné s 99 % porovnaných
Informace o vrácení na speciální stránce
E-shopy často mívají speciální stránku určenou informacím o odstoupení od smlouvy, mnohdy i v kombinaci s reklamačním řádem.
Ano Shodné s 57 % porovnaných
Zásady ochrany osobních údajů na webu
Zásady ochrany osobních údajů mohou být součástí obchodních podmínek, nebo uvedené zvlášť na speciální stránce.
Ano Shodné s 98 % porovnaných
Zásady ochrany osobních údajů na speciální stránce
K usnadnění nákupu mívají e-shopy sekci průvodce nákupem, která popisuje, jak postupovat.
Ano Shodné s 83 % porovnaných

Pro bezpečný nákup na internetu je v dnešní době protokol HTTPS jednou ze základních podmínek. Ani obchod AndYou.cz jej nepostrádá a přenos vašich dat je tak vhodně zabezpečený.

E-shop je zapojen do programu Ověřeno zákazníky. Recenze tohoto obchodu jsou tak ověřené, což znamená, že pocházejí od reálných zákazníků. Můžete si tak udělat lepší představu o spolehlivosti e-shopu.

Na webových stránkách e-shopu by neměly chybět informace o platbě, dopravě, reklamaci a vrácení, obchodní podmínky a zásady ochrany osobních údajů. Nic z toho stránky tohoto obchodu nepostrádají a o všem se tak můžete informovat již před nákupem.

Ke snazšímu vyhledávání má e-shop informace o dopravě na speciální stránce. Nemusíte tak po nich pátrat v obchodních podmínkách. Pokud jsou pro vás ovšem důležité také informace o platbě, budete je muset v obchodních podmínkách dohledat.

Informace o reklamaci a vrácení bývají na webech některých e-shopů také na zvláštní stránce, pro snazší dohledávání. To v tomto případě platí u informacích o vrácení, po informacích o reklamaci potom budete muset zapátrat v obchodních podmínkách.

Zásady ochrany osobních údajů jsou na stránkách e-shopu uvedené zvlášť. Díky tomu je nemusíte dohledávat v obchodních podmínkách.

Další obsah a zákaznická podpora

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
Průvodce nákupem
K usnadnění nákupu mívají e-shopy sekci průvodce nákupem, která popisuje, jak postupovat.
Ne Shodné s 50 % porovnaných
Průvodce výběrem
Průvodce výběrem se věnuje specifikům výběru produktů, často bývá u specializovaných obchodů.
Ne Shodné s 81 % porovnaných
FAQ
Stránka s nejčastěji kladenými dotazy vám může ušetřit čas strávený komunikací se zákaznickou podporou. Najdete na ní totiž řešení nejčastějších problémů, se kterými se zákazníci při nákupu potýkají.
Ano Shodné s 50 % porovnaných
Poradna
Poradna v internetových obchodech bývá často věnovaná i jiným tématům, než je samotný nákup. Například v internetových lékárnách bývá poradna zaměřená na zdravotní problémy apod.
Ne Shodné s 81 % porovnaných
Blog/magazín
Blog nebo magazín patří mezi doplňkové zdroje informací na webu. Většinou obsahuje spíše zábavné nebo poučné články, recenze a informace o novinkách na trhu.
Ne Shodné s 40 % porovnaných
Chat
Při prohlížení některých e-shopů na vás vyskočí okénko chatu, jehož pomocí můžete snadno a rychle komunikovat se zákaznickou podporou.
Ne Shodné s 60 % porovnaných
Zákaznická linka
Zejména u větších e-shopů bývá na webových stránkách telefonní linka na zákaznickou podporu, která se hodí zejména pro rychlé dotazy nebo řešení problémů.
Ne Shodné s 4 % porovnaných

Na stránkách některých e-shopů můžete narazit na průvodce výběrem či nákupem, sekce, které mají pomoci s koupí optimálního produktu. U tohoto obchodu je ale nenajdete.

Pokud si při nákupu s něčím nebudete vědět rady, dobrým zdrojem informací mohou být stránky s FAQ, tedy nejčastěji kladenými dotazy. Dalším doplňkovým zdrojem informací bývá u e-shopů také poradna, blog nebo magazín, ty ale na těchto stránkách nenajdete.

Může se stát, že budete mít důležitý dotaz ohledně nákupu. Pro takové účely slouží u řady e-shopů chatovací okénko přímo na webu nebo zákaznická linka, ani jedno ale tento obchod nemá.

Komfort výběru

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace internetových obchodů nebývají příliš časté a jejich stažení se vyplatí hlavně stálým zákazníkům, pro jednorázový nákup bývají vcelku zbytečné.
Ne Shodné s 86 % porovnaných
Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
Moderní webové stránky už by měly být vhodně přizpůsobené prohlížení na mobilním telefonu. Bohužel to není pro všechny e-shopy pravidlem a nakupování přes telefon tak v některých případech může být velmi nepohodlné, až nemožné.
Ano Shodné s 94 % porovnaných
Funkce filtrace na telefonu
Také na mobilním telefonu by mělo fungovat filtrování produktů, které vám usnadní výběr.
Ano Shodné s 86 % porovnaných
Funkce řazení na telefonu
I při vybírání zboží na telefonu by měla fungovat funkce řazení, například podle ceny.
Ano Shodné s 92 % porovnaných
Filtrace
Filtrace je užitečný nástroj, kde si pomocí zvolených parametrů můžete rychle vytřídit produkty, které vyhovují vašim požadavkům. Aby byla filtrace efektivní, měla by zahrnovat dostatek parametrů, v takovém případě ji hodnotíme jako pokročilou. Základní filtrace umožňuje například selekci pouze podle značky nebo jen několika dalších kritérií.
Základní Shodné s 32 % porovnaných
Řazení podle ceny
Řazení podle ceny bývá u e-shopů nejčastější, slouží k lepší orientaci v nabídce produktů.
Ano Shodné s 94 % porovnaných
Řazení podle oblíbenosti
Řazení podle oblíbenosti většinou vychází z uživatelských hodnocení nebo prodávanosti produktu.
Ano Shodné s 63 % porovnaných
Řazení podle data
Řazení podle data umožňuje vyhledat na e-shopu novinky v nabídce.
Ne Shodné s 62 % porovnaných
Řazení podle slevy
Řazení podle výše slevy pomáhá vyhledat nejvýhodnější nabídku.
Ne Shodné s 76 % porovnaných
Řazení podle názvu
Řazení podle názvu pomáhá například při hledání konkrétního produktu.
Ano Shodné s 44 % porovnaných
Fotografie Ano Shodné s 100 % porovnaných
Možnost srovnání produktů
Užitečná funkce, díky které si můžete porovnat parametry dvou a více produktů.
Ne Shodné s 78 % porovnaných
Hodnocení zákazníků
Vždy je výhodou, když je u produktů alespoň číselné nebo bodové hodnocení.
Ne Shodné s 47 % porovnaných
Recenze zákazníků
Recenze zákazníků zprostředkovávají uživatelskou zkušenost a často bývají při výběru produktů rozhodující.
Ne Shodné s 57 % porovnaných
Diskuze u produktu
Diskuze u produktů slouží ke sdílení dotazů, recenzí a zkušeností.
Ne Shodné s 81 % porovnaných
Informace o dostupnosti/ předpokládané době dodání
Ideální je, když je u produktu rovnou uvedené předpokládané datum dodání. Pokud jej e-shopy neuvádějí, měly by mít alespoň informací, zda zboží je či není skladem.
Předpokládané datum dodání Shodné s 47 % porovnaných

E-shop AndYou.cz má webové stránky přizpůsobené mobilnímu zobrazení, nakupování přes telefon by tak mělo být dostatečně komfortní. Některé obchody nabízejí navíc také mobilní aplikace, ty jsou ale vhodné spíše pro stále zákazníky, kterým se vyplatí jejich instalace.

Při prohlížení webových stránek e-shopu na mobilu nezůstanete ochuzení o funkci filtrace a řazení. U některých e-shopů tyto možnosti při prohlížení na mobilu chybí.

V desítkách až stovkách produktů, které dnes v e-shopech najdete, se často poměrně špatně orientuje. E-shopy proto většinou nabízejí možnost filtrování produktů, která vám ušetří spoustu času. U tohoto obchodu je filtrace pouze základní, to znamená, že zahrnuje jen několik parametrů a výběr produktů tak nemusí být dostatečně detailní.

Nabízené zboží si na webových stránkách e-shopu můžete seřadit podle ceny (tedy např. od nejlevnějšího po nejdražší) a oblíbenosti, která se stanovuje mimo jiné na základě uživatelských hodnocení. Tato dvě kritéria bývají při řazení nejoblíbenější.

Kromě klasického řazení produktů podle ceny nebo oblíbenosti mívají e-shopy také řazení podle některých dalších kritérií, například podle názvu, data nebo výše slevy. V tomto případě v e-shopu najdete zmíněné řazení podle názvu.

Pokud se při výběru zboží často spoléháte na recenze a hodnocení uživatelů, u tohoto e-shopu budete zklamaní. Nedává totiž u produktů prostor pro hodnocení od uživatelů a zákazník tak může jen těžko posoudit, jak moc je prodávané zboží kvalitní.

Tento e-shop nemá u produktů prostor k diskuzi. Jde přitom o užitečný prvek, který by vám mohl ušetřit čas strávený kontaktováním zákaznické podpory.

Na stránkách s produkty je uvedené předpokládané datum dodání. Už při výběru tak víte, kdy zhruba můžete zboží očekávat, což je značnou výhodou zejména pokud na zásilku spěcháte. Můžete si takto totiž porovnat, jestli nějaký jiný obchod nenabízí doručení o něco rychleji.

Nákup, doručení a vrácení zboží

Název Hodnota Porovnání s 138 recenzovanými produkty
Nutnost registrace
Zejména při jednorázovém nákupu může být nutnost registrace poněkud obtěžující. Výhodou proto je, když e-shopy umožňují i nákup bez registrace.
Ne Shodné s 90 % porovnaných
Souhlas s použitím e-mailu
Nákupem často automaticky vyjadřujete souhlas se zasíláním marketingových zpráv. Některé e-shopy vám ale dávají na výběr, zda s použitím vašeho e-mailu k reklamním účelům souhlasíte.
Ano Shodné s 50 % porovnaných
Platba kartou
Platba kartou je jednou z nejpopulárnějších možností platby na internetu.
Ano Shodné s 94 % porovnaných
Platba převodem
Platba převodem může být oproti jiným metodám pomalejší.
Ne Shodné s 10 % porovnaných
Platba na dobírku
Platbu na dobírku je vhodné zvolit zejména při prvním nákupu v daném e-shopu. Pokud obchod platbu na dobírku neumožňuje, může to být trochu podezřelé.
Ano Shodné s 86 % porovnaných
Vyzvednutí na pobočce
Některé e-shopy umožňují vyzvednutí v kamenné pobočce obchodu. To může být zdarma nebo za poplatek, většinou spíše symbolický.
Ne Shodné s 39 % porovnaných
Česká pošta
Česká pošta bývá jedním z nejběžnějších doručovatelů, i když řada e-shopů už využívá soukromé doručovací služby. Ideální je, pokud má zákazník na výběr mezi několika různými doručovateli.
Ano Shodné s 63 % porovnaných
Dopravní společnost
Většina internetových obchodů spolupracuje alespoň s jednou, ale i s několika dopravními společnostmi.
Ne Shodné s 7 % porovnaných
Zásilkovna
Zásilkovna umožňuje zaslání balíčku na výdejnu, kde si jej můžete vyzvednout, až se vám to bude hodit.
Ano Shodné s 43 % porovnaných
Uloženka
Uloženka a další výdejny suplují kamenné pobočky e-shopů, objednané zboží si sami vyzvednete ve volném čase.
Ne Shodné s 91 % porovnaných
Lhůta na vrácení
Po převzetí zboží máte zákonem garantovanou 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží. Některé e-shopy tuto lhůtu ještě prodlužují, mnohdy i několikanásobně.
14 Dní (24 Dní průměr)
Možnost bezplatného vrácení
Vracení zboží zpět prodejci probíhá na náklady kupujícího. Některé obchody ale umožňují toto vrácení zdarma, ať už na pobočce, nebo díky speciálnímu štítku, se kterým můžete balík odeslat poštou nebo dopravcem na náklady prodejce.
Ne Shodné s 61 % porovnaných

E-shop AndYou.cz patří k obchodům, ve kterých můžete nakoupit i bez registrace. To je ideální při jednorázovém nákupu, kdy se nechcete zdržovat s vyplňováním registračního formuláře.

Na rozdíl od řady jiných e-shopů vám tento obchod dává na výběr, zda souhlasíte se zasíláním marketingových sdělení na váš e-mail nebo ne. Díky tomu se nemusíte obtěžovat s následným odhlašováním různých newsletterů, pokud o tyto zprávy nemáte zájem.

Při nákupu přes internet se nejčastěji platí kartou, převodem nebo na dobírku. E-shop AndYou.cz z těchto variant nenabízí platbu převodem. Záleží ovšem na tom, zda platbu převodem preferujete, v opačném případě nejde o žádnou velkou nevýhodu.

Pokud preferujete osobní odběr zboží, máme pro vás dobrou zprávu. Zboží si můžete převzít na výdejně Zásilkovny. Naopak s další oblíbenou výdejnou, Uloženkou, tento e-shop nespolupracuje a nemá ani vlastní kamenné pobočky.

Mezi doručovateli nemáte u tohoto obchodu příliš na výběr, spolupracuje pouze s Českou poštou.

Po převzetí zboží máte dva týdny na rozmyšlenou, zda vám daný produkt vyhovuje. Dva týdny vám zaručuje zákon a tento e-shop danou lhůtu dodržuje. Některé další obchody jdou ale ještě o krok dál a lhůtu na odstoupení od smlouvy i výrazně prodlužují.

67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
AndYou.cz 122. místo z 138
Zobrazit nabídky

Další podobné recenze

Obrázek produktu I-zahradninabytek.cz
I-zahradninabytek.cz
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
120. místo z 138 Přečíst recenzi
  • Vyzvednutí na pobočce
  • Ověřeno zákazníky
  • Platba na dobírku
  • Komfortní nákup přes telefon
  • Nákup bez registrace
  • Zákaznická linka
  • Chat
  • Bydlení
Zobrazit nabídky
Obrázek produktu BigHome.cz
BigHome.cz
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
121. místo z 138 Přečíst recenzi
  • Platba na dobírku
  • Nákup bez registrace
  • Uživatelské recenze
  • Vynikající dostupnost informací
  • Chat
  • Bydlení
Zobrazit nabídky
Obrázek produktu Daka.cz
Daka.cz
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
123. místo z 138 Přečíst recenzi
  • Vyzvednutí na pobočce
  • Platba na dobírku
  • Nákup bez registrace
  • Zákaznická linka
  • Chat
  • Bydlení
Zobrazit nabídky