Domácnost

Recenze Shooos.cz

Recenze Shooos.cz

KLADY

  • Držitel certifikátu Ověřeno zákazníky
  • Prodloužená lhůta na vrácení zboží
  • Dobrá funkčnost stránek i na mobilním telefonu
  • Možnost nákupu bez registrace
  • Nemusíte poskytnout svůj e-mail k marketingovým účelům
  • Informuje, zda je zboží skladem
  • Přenos informací je zabezpečený protokolem HTTPS
  • K dispozici je zákaznická linka
  • U produktů nechybí zákaznické recenze
  • K dispozici platba na dobírku
  • Na stránkách je sekce s doplňkovými články
  • Poradí s postupem při nákupu
  • E-shop má FAQ stránku
  • Zákazníci mohou ohodnotit produkty
  • Produkty lze seřadit podle data přidání
  • Produkty je možné řadit podle názvu

ZÁPORY

  • Nelze platit převodem
  • Není možné vyzvednout zboží na pobočce
  • Nenabízí řazení produktů podle oblíbenosti
  • E-shop nedoručuje Českou poštou
  • Zboží nelze doručit na výdejnu Uloženky nebo Zásilkovny
  • E-shop nenabízí srovnávač produktů
  • Nelze chatovat se zákaznickou podporou
  • Vrácení zboží probíhá na náklady zákazníka

Důvěryhodnost a dostupnost informací

NázevHodnotaPorovnání s 138 recenzovanými produkty
HTTPS Protokol HTTPS by dnes neměl žádnému e-shopu chybět. Zabezpečuje přenos dat, tedy například i vašich osobních nebo platebních údajů.AnoShodné s 100 % porovnaných
Ověřeno zákazníky Heureka Certifikát Ověřeno zákazníky získávají e-shopy, které mají dostatek aktuálních kladných recenzí. Hodnocení těchto e-shopů je ověřené, to znamená, že recenze pocházejí od reálných zákazníků.AnoShodné s 68 % porovnaných
Počet recenzí na Heurece Vysoký počet recenzí, například v řádu tisíců, dodává e-shopu na důvěryhodnosti. Žádné nebo jen několik recenzí je třeba brát s větší rezervou.179 RecenzíNižší než 84 % porovnaných (10 464 Recenzí průměr)
Hodnocení na Heurece E-shopy zapojené do programu Ověřeno zákazníky mohou dostat až 5 hvězdiček, u velmi dobře hodnocených e-shopů bývá skóre většinou 4,6-4,9.5Vyšší než 100 % porovnaných (4,7 průměr)
Obchodní podmínky na webu Každý internetový obchod by měl mít na webo volně dostupné obchodní podmínky. Pokud nejsou na webových stránkách dohledatelné, snižuje to důvěryhodnost e-shopu.AnoShodné s 99 % porovnaných
Informace o platbě na webu Při nákupu dříve či později zjistíte, jakými metodami můžete za zboží zaplatit. Pro ušetření času je ale lepší vědět tuto informaci už dopředu, kdy se rovnou můžete rozhodnout, jestli vám dané možnosti placení vyhovují.AnoShodné s 98 % porovnaných
Informace o platbě na speciální stránce Nejdůležitější informace by měly být uvedené v obchodních podmínkách e-shopu. Ty ale nejsou vždy dvakrát přehledné a srozumitelné, často se tak můžete setkat i s vysvětlením daných informací mimo obchodní podmínky, třeba v nějakém průvodci nákupem.AnoShodné s 79 % porovnaných
Informace o dopravě na webu Při rozhodování mezi několika e-shopy bývá nabídka a cena dopravy často stěžejní. Proto by měly být tyto informace dostupné na webu ještě před samotným nákupem, ne vždy tomu tak ale je.AnoShodné s 99 % porovnaných
Informace o dopravě na speciální stránce Hodnotíme, zda jsou informace o dopravě dohledatelné mimo obchodní podmínky. V některých e-shopech bývají informace o nákupu na zvláštních stránkách v trochu stravitelnější formě.AnoShodné s 89 % porovnaných
Informace o reklamaci na webu Na stránkách e-shopu by neměly chybět informace o reklamaci.AnoShodné s 99 % porovnaných
Informace o reklamaci na speciální stránce Reklamační řád by měl být snadno dohledatelný na stránkách e-shopu, abyste při reklamaci hned věděli, jak postupovat.NeShodné s 22 % porovnaných
Informace o vrácení na webu Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží by mělo být co nejjednodušší a nejrychlejší. Proto je potřeba, aby na stránkách obchodu nechyběly informace, jak postupovat při odstoupení od smlouvy.AnoShodné s 99 % porovnaných
Informace o vrácení na speciální stránce E-shopy často mívají speciální stránku určenou informacím o odstoupení od smlouvy, mnohdy i v kombinaci s reklamačním řádem.AnoShodné s 57 % porovnaných
Zásady ochrany osobních údajů na webu Zásady ochrany osobních údajů mohou být součástí obchodních podmínek, nebo uvedené zvlášť na speciální stránce.AnoShodné s 98 % porovnaných
Zásady ochrany osobních údajů na speciální stránce K usnadnění nákupu mívají e-shopy sekci průvodce nákupem, která popisuje, jak postupovat.AnoShodné s 83 % porovnaných

Protokol HTTPS by neměl chybět žádnému e-shopu a ani obchod Shooos.cz není výjimkou. Tento protokol umožňuje bezpečný přenos dat.

Důvěryhodnost e-shopu zvyšuje certifikát Ověřeno zákazníky. K získání tohoto certifikátu musí mít obchod dostatek aktuálních kladných recenzí od reálných zákazníků.

Na webových stránkách e-shopu najdete všechny důležité informace o nákupu. Nechybí tak obchodní podmínky, zásady ochrany osobních údajů ani informace o platbě, dopravě, reklamaci či vrácení.

Pro lepší přehlednost mívají e-shopy různé informace o nákupu uvedené kromě obchodních podmínek také na zvláštních stránkách nebo jako součást různých průvodců nákupem. Tam můžete v případě tohoto obchodu najít také informace o platbě a o dopravě.

Kromě obchodních podmínek bývají důležité informace na stránkách e-shopu také uvedené zvlášť. Na samostatné stránce proto najdete informace o odstoupení od smlouvy, naopak podmínky reklamace jsou v tomto e-shopu pouze v rámci obchodních podmínek.

Kromě obchodních podmínek bývá samostatná stránka e-shopu věnovaná také zásadám ochrany osobních údajů. To platí i v případě tohoto e-shopu a informace o zpracování vašich údajů tak nemusíte dohledávat v obchodních podmínkách.

Další obsah a zákaznická podpora

NázevHodnotaPorovnání s 138 recenzovanými produkty
Průvodce nákupem K usnadnění nákupu mívají e-shopy sekci průvodce nákupem, která popisuje, jak postupovat.AnoShodné s 50 % porovnaných
Průvodce výběrem Průvodce výběrem se věnuje specifikům výběru produktů, často bývá u specializovaných obchodů.NeShodné s 81 % porovnaných
FAQ Stránka s nejčastěji kladenými dotazy vám může ušetřit čas strávený komunikací se zákaznickou podporou. Najdete na ní totiž řešení nejčastějších problémů, se kterými se zákazníci při nákupu potýkají.AnoShodné s 50 % porovnaných
Poradna Poradna v internetových obchodech bývá často věnovaná i jiným tématům, než je samotný nákup. Například v internetových lékárnách bývá poradna zaměřená na zdravotní problémy apod.NeShodné s 81 % porovnaných
Blog/magazín Blog nebo magazín patří mezi doplňkové zdroje informací na webu. Většinou obsahuje spíše zábavné nebo poučné články, recenze a informace o novinkách na trhu.AnoShodné s 59 % porovnaných
Chat Při prohlížení některých e-shopů na vás vyskočí okénko chatu, jehož pomocí můžete snadno a rychle komunikovat se zákaznickou podporou.NeShodné s 60 % porovnaných
Zákaznická linka Zejména u větších e-shopů bývá na webových stránkách telefonní linka na zákaznickou podporu, která se hodí zejména pro rychlé dotazy nebo řešení problémů.AnoShodné s 95 % porovnaných

S nákupem vám pomůže k tomu určená sekce průvodce nákupem, kterou e-shop uvádí na svých webových stránkách.

E-shop často neslouží pouze k nakupování, ale také jako zdroj zajímavých informací. Pro tyto účely má obchod Shooos.cz na svých stránkách také blog/magazín. S potížemi při nákupu vám zase poradí stránka s FAQ, tedy nejčastěji kladenými dotazy.

Se zákaznickou podporou můžete komunikovat prostřednictvím telefonní linky, kterou najdete na webu obchodu. Naopak chatovací okénko, na které můžete u některých stránek narazit, tomuto e-shopu chybí.

Komfort výběru

NázevHodnotaPorovnání s 138 recenzovanými produkty
Mobilní aplikace Mobilní aplikace internetových obchodů nebývají příliš časté a jejich stažení se vyplatí hlavně stálým zákazníkům, pro jednorázový nákup bývají vcelku zbytečné.NeShodné s 86 % porovnaných
Přizpůsobení mobilnímu zobrazení Moderní webové stránky už by měly být vhodně přizpůsobené prohlížení na mobilním telefonu. Bohužel to není pro všechny e-shopy pravidlem a nakupování přes telefon tak v některých případech může být velmi nepohodlné, až nemožné.AnoShodné s 94 % porovnaných
Funkce filtrace na telefonu Také na mobilním telefonu by mělo fungovat filtrování produktů, které vám usnadní výběr.AnoShodné s 86 % porovnaných
Funkce řazení na telefonu I při vybírání zboží na telefonu by měla fungovat funkce řazení, například podle ceny.AnoShodné s 92 % porovnaných
Filtrace Filtrace je užitečný nástroj, kde si pomocí zvolených parametrů můžete rychle vytřídit produkty, které vyhovují vašim požadavkům. Aby byla filtrace efektivní, měla by zahrnovat dostatek parametrů, v takovém případě ji hodnotíme jako pokročilou. Základní filtrace umožňuje například selekci pouze podle značky nebo jen několika dalších kritérií.PokročiláShodné s 58 % porovnaných
Řazení podle ceny Řazení podle ceny bývá u e-shopů nejčastější, slouží k lepší orientaci v nabídce produktů.AnoShodné s 94 % porovnaných
Řazení podle oblíbenosti Řazení podle oblíbenosti většinou vychází z uživatelských hodnocení nebo prodávanosti produktu.NeShodné s 36 % porovnaných
Řazení podle data Řazení podle data umožňuje vyhledat na e-shopu novinky v nabídce.AnoShodné s 37 % porovnaných
Řazení podle slevy Řazení podle výše slevy pomáhá vyhledat nejvýhodnější nabídku.NeShodné s 76 % porovnaných
Řazení podle názvu Řazení podle názvu pomáhá například při hledání konkrétního produktu.AnoShodné s 44 % porovnaných
FotografieAnoShodné s 100 % porovnaných
Možnost srovnání produktů Užitečná funkce, díky které si můžete porovnat parametry dvou a více produktů.NeShodné s 78 % porovnaných
Hodnocení zákazníků Vždy je výhodou, když je u produktů alespoň číselné nebo bodové hodnocení.AnoShodné s 52 % porovnaných
Recenze zákazníků Recenze zákazníků zprostředkovávají uživatelskou zkušenost a často bývají při výběru produktů rozhodující.AnoShodné s 42 % porovnaných
Diskuze u produktu Diskuze u produktů slouží ke sdílení dotazů, recenzí a zkušeností.NeShodné s 81 % porovnaných
Informace o dostupnosti/ předpokládané době dodání Ideální je, když je u produktu rovnou uvedené předpokládané datum dodání. Pokud jej e-shopy neuvádějí, měly by mít alespoň informací, zda zboží je či není skladem.Je/ není sklademShodné s 45 % porovnaných

Pokud rádi nakupujete přes telefon, máme pro vás dobrou zprávu. Webové stránky e-shopu Shooos.cz jsou totiž přizpůsobené mobilnímu zobrazení. E-shop sice nemá mobilní aplikaci, ta ale díky odpovídajícímu zobrazení nebude k nákupu ani nutná.

Při prohlížení na mobilu bývá orientace v nabídce zboží ještě o něco složitější, o to více jistě oceníte možnost produkty filtrovat a řadit. Tento e-shop nabízí v mobilním zobrazení obojí.

Filtrace e-shopu je pokročilá a zahrnuje dostatek parametrů. Snadno se tak zorientujete v nabídce produktů a nebudete ztrácet čas dlouhým hledáním.

Zboží si ve většině e-shopů můžete seřadit, což vás ušetří dlouhého scrollování. U zákazníků bývá oblíbené především řazení podle ceny, nebo podle popularity výrobků. Z těchto dvou variant můžete využít pouze řazení podle ceny, řazení podle oblíbenosti e-shopu Shooos.cz chybí.

Ačkoliv je řazení podle ceny nebo oblíbenosti velmi časté, nejde o jediný systém, který e-shopy nabízejí. Mnohdy mívají na stránkách také například řazení podle názvu, data nebo výše slevy. Tento obchod má právě zmíněné řazení podle názvu a data.

Nedocenitelnou pomůckou při rozhodování jsou zkušenosti uživatelů s daným produktem. Proto chválíme, že tento e-shop uvádí na stránkách s produkty jak hodnocení, tak slovní recenze zákazníků.

U produktů nenajdete prostor k diskuzi a s různými dotazy a připomínkami se tak můžete obrátit leda na zákaznickou podporu.

Informace o tom, zda je zboží skladem, popřípadě kdy vám může být doručeno, jsou užitečné nejen, když na nákup spěcháte. Můžete díky nim například porovnat, který e-shop vám zboží doručí rychleji. Tento obchod uvádí pouze informaci, zda zboží je nebo není skladem. Předpokládané datum doručení by tak bylo ještě o něco lepší variantou.

Nákup, doručení a vrácení zboží

NázevHodnotaPorovnání s 138 recenzovanými produkty
Nutnost registrace Zejména při jednorázovém nákupu může být nutnost registrace poněkud obtěžující. Výhodou proto je, když e-shopy umožňují i nákup bez registrace.NeShodné s 90 % porovnaných
Souhlas s použitím e-mailu Nákupem často automaticky vyjadřujete souhlas se zasíláním marketingových zpráv. Některé e-shopy vám ale dávají na výběr, zda s použitím vašeho e-mailu k reklamním účelům souhlasíte.AnoShodné s 50 % porovnaných
Platba kartou Platba kartou je jednou z nejpopulárnějších možností platby na internetu.AnoShodné s 94 % porovnaných
Platba převodem Platba převodem může být oproti jiným metodám pomalejší.NeShodné s 10 % porovnaných
Platba na dobírku Platbu na dobírku je vhodné zvolit zejména při prvním nákupu v daném e-shopu. Pokud obchod platbu na dobírku neumožňuje, může to být trochu podezřelé.AnoShodné s 86 % porovnaných
Vyzvednutí na pobočce Některé e-shopy umožňují vyzvednutí v kamenné pobočce obchodu. To může být zdarma nebo za poplatek, většinou spíše symbolický.NeShodné s 39 % porovnaných
Česká pošta Česká pošta bývá jedním z nejběžnějších doručovatelů, i když řada e-shopů už využívá soukromé doručovací služby. Ideální je, pokud má zákazník na výběr mezi několika různými doručovateli.NeShodné s 36 % porovnaných
Dopravní společnostAnoShodné s 92 % porovnaných
Zásilkovna Zásilkovna umožňuje zaslání balíčku na výdejnu, kde si jej můžete vyzvednout, až se vám to bude hodit.NeShodné s 56 % porovnaných
Uloženka Uloženka a další výdejny suplují kamenné pobočky e-shopů, objednané zboží si sami vyzvednete ve volném čase.NeShodné s 91 % porovnaných
Lhůta na vrácení Po převzetí zboží máte zákonem garantovanou 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží. Některé e-shopy tuto lhůtu ještě prodlužují, mnohdy i několikanásobně.30 DníNižší než 67 % porovnaných (24 Dní průměr)
Možnost bezplatného vrácení Vracení zboží zpět prodejci probíhá na náklady kupujícího. Některé obchody ale umožňují toto vrácení zdarma, ať už na pobočce, nebo díky speciálnímu štítku, se kterým můžete balík odeslat poštou nebo dopravcem na náklady prodejce.NeShodné s 61 % porovnaných

Před nákupem e-shopu Shooos.cz není vyžadovaná registrace. To je pozitivum především pokud jde o jednorázovou záležitost, pro pravidelné zákazníky už bývá výhodnější se zaregistrovat.

Pokud vás obtěžují různé reklamní zprávy ve vaší e-mailové schránce, máme pro vás dobrou zprávu. Při nákupu se vás totiž e-shop zeptá na souhlas se zasíláním těchto zpráv, který mu nemusíte udělit.

K zaplacení nákupu můžete ze standardních metod vybírat mezi platbou kartou a platbou na dobírku. Platbu převodem tento e-shop neumožňuje, ze tří zmíněných variant je klasická platba převodem v dnešní době spíše méně využívaná.

Zákazníci, kteří preferují osobní odběr zboží, budou v případě tohoto e-shopu zklamaní. Nejen, že nemá vlastní kamenné pobočky, ale nedoručuje ani na žádnou z populárních výdejen, jako je Zásilkovna nebo Uloženka.

Pokud si obvykle necháváte doručovat zboží Českou poštou, nemáme pro vás dobrou zprávu. Tento e-shop s ČP nespolupracuje, můžete ale využít služeb dopravní společnosti.

Na odstoupení od smlouvy jsou ze zákona zaručené dva týdny. Tnto obchod lhůtu ještě prodlužuje a na vrácení zboží tak máte 30 dní od jeho převzetí.